Aktualności Szkolenia Sekcje AZM Nasz Sprzęt Galeria Kontakt

Witamy w Aeroklubie Ziemi Mazowieckiej

Aktualności
Tomek i Adam - żegnajcie Koledzy
Aeroklub Ziemi Mazowieckiej w głebokim smutku i żalu pragnie pożegnać tragicznie zmarłych w dniu 11.08.2015r w katastorfie szybowca Puchacz naszych kolegów członków aeroklubu: instruktora pilota szybowcowego Tomasza Przychodzienia i pilota szybowcowego Adama Niewiadomskiego. Odeszli z szeregów braci lotniczej w swój wieczny lot. Niech pamięć po nich w naszym stowarzyszeniu pozostanie na zawsze.
Zarząd
Pracownicy i Członkowie
Aeroklubu Ziemi Mazowieckiej

Mistrzowski sezon rakietowy Krzywińskiego

W dniach 12-14 czerwca 2015  na lotnisku sportowym Aeroklubu Nadwiślańskiego w Lisich Kątach odbyły się Mistrzostwa Polski Modeli Kosmicznych dla Juniorów i Seniorów.  Aeroklub Ziemi Mazowieckiej tym razem reprezentował tylko senior Wojciech Krzywiński startując w obu konkurencjach makietowych.

W klasie makiet S7 płocka Ariane 3 pokonała Saturna IB z Kołobrzegu i Mielca, krakowskiego Saturna V i debiutującego Wostoka 1 z Aeroklubu Poznańskiego zdobywając złoty medal Mistrzostw Polski.

Rozgrywana według nowych przepisów FAI konkurencja makiet wysokościowych klasy S5C przyniosła równie korzystne rozstrzygnięcia. Krzywiński startując modelem radzieckiej rakiety meteorologicznej  MMR-06M uzyskał rewelacyjny pułap 428 m. pokonując kolejnych zawodników o blisko 100m. Jest to najlepszy wynik krajowy i nowy rekord Polski w tej klasie oraz kolejny złoty medal Mistrzostw Polski.

Równie pomyślnie Wojciech Krzywiński startuje w Pucharze Polski Modeli Kosmicznych klasy S7.  Po wygranych zawodach w Lisich Kątach / 26.04/ oraz w Krakowie  /1.06/   zdobył 218 pkt i jest liderem stawki krajowej. Uzyskana przewaga pozwala prognozować zdobycie dla Płocka Pucharu Polski –  po ostatnich zawodach wrześniowych w Nowym Targu.

Warto również wspomnieć o ustanowionych na tegorocznym zgrupowaniu kadry narodowej i Mistrzostwach Polski  nowych rekordach Polski makiet wysokościowych w pięciu klasach.

Kolejny Pilatus PC12 na naszym lotnisku
Po przylocie w piątkowe popołudnie 17 kwietnia samolotu Pilatus PC­12 wzrosło zainteresowanie płockim lotniskiem. Do aeroklubu zgłosił się drugi operator z chęcią korzystania z lotniska, a w poniedziałek 27 kwietnia przyleciał bliźniaczy samolot Pilatus PC­12 w bardzo pięknym malowaniu.
Niestety pełne korzystanie z nawierzchni trawiastej uzależnione jest jednak od aury. Intensywne opady deszczu mogą wykluczyć użycie tego rodzaju pas startowy. Dobrze, że sprzyja nam szczęście i ostatnie burze z ulewnymi deszczami ominęły rejon Płocka. Niestety przy dzisiejszych anomaliach pogodowych do tego rodzaju komunikacji niezbędny jest utwardzony pas startowy z dobrze funkcjonującym odprowadzeniem wód opadowych.
I bitwa ACES
W sobotę 25 kwietnia 2015r na lotnisku rozegrane zostały zawody modelarskie " I Bitwa ACES".

Pogoda tego dnia była wymarzona, a warkot silników spalinowych modeli samolotów z I i II wojny światowej rozbrzmiewał przez cały dzień podczas wykonywanych walkach powietrznych w pięciu osobowych składach. Walki były zacięte, dochodziło do wielu kraks.

W zawodach uczestniczyło 23 zawodników w klasie WWII i 7 zawodników w klasie WWI. Nasi klubowi koledzy zaznaczyli swój kunszt walki powietrznej zajmując II miejsce – Piotr Kubisa i III miejsce Marcin Lipiński

Więcej informacji na stonie RC Płock

Pilatus PC12 na płockim lotnisku
Pragnę aby ten widok pobudził zmysły wyobraźni wielu ludzi którym leży na sercu dobro płockiego lotniska.

Pilatus PC­12 to dwunasto osobowy, jednosilnikowy, lekki samolot pasażerski i transportowy produkowany przez szwajcarskie przedsiębiorstwo Pilatus Aircraft. 15 lipca 2010 dostarczono tysięczny egzemplarz.
Zasięg: 2 804 km
Prędkość przelotowa: 500 km/h
Ciężar: 2 761 kg
Rozpiętość skrzydeł: 16 m
Długość: 14 m
Typ silnika: Silnik turbośmigłowy
Producent: Pilatus Aircraft

W piątkowe popołudnie płockie lotnisko przyjęło jednosilnikowy lekki samolot pasażersko ­ transportowy ­ Pilatus PC­12.

Decyzja o wyrażeniu zgody na lądowanie podyktowana była możliwością skorzystania z całej długości trawiastego pasa startowego. To dzięki wykonanej na wiosnę zeszłego roku melioracji części wschodniej pasa i rekultywacji z obsianiem trawą jesienią 2014 roku można było być pewnym bezpiecznego lądowania i startu tak dużej maszyny.

W minionych latach tej wielkości samoloty już lądowały na naszym lotnisku, lecz zależne to było od twardości nawierzchni pasa. Lądowania takie wykonywane były przy sprzyjających warunkach i z reguły w okresach letnich kiedy to lotnisko było mocno przesuszone. Dzisiaj dzięki poprawnie działającej melioracji wschodniej części lotniska zrealizowanej przez Miasto Płock oraz przeprowadzonej przez aeroklub na przestrzeni ostatnich lat rekultywacji całego pasa startowego operacja taka mogła odbyć się o tak wczesnej porze roku z pełnym bezpieczeństwem. Oby więcej takich samolotów mogło do nas przylatywać.

Załoga zapowiedziała, że to nie był incydentalny przylot i będą nas częściej odwiedzać. Dobra funkcjonalność lotniska otwiera okno na Europę, a 800 m utwardzonej drogi startowej stworzyło by komfort bezpieczeństwa dla przylatujących załóg całym rokiem bez względu na stan opadów deszczu, tym bardziej, że pomimo dbałości o nawierzchnię trawiastego pasa startowego jego stan poprzez oddziaływania mrozu i wody ulega ciągłej degradacji.
Wspierają nas
Zobacz nas na
Polecamy

Wojciech Bógdał
Facebook
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Chcesz porozmawiać na forum?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło